Khamis, 18 Mac 2010

Game Playstation2 Favourite aku

1.METAL GEAR SERIES-Walaupun PS3 dah lama keluar,versi slim pun dah ada kat pasaran,tapi bagi aku game2 PS2 masih relevan lagi kalau nak main.Lagipun korang survey sendiri la brape harga Blu ray PS3.Orang cam aku memang tak mampu lagi,hehe!Ni la game Playstation yang paling aku suka dan main berulang-ulang kali.Dari zaman PS1 sampai la yang terakhir dalam platform PS2.Kekuatan game ni terletak pada jalan cerita,sinematografi n banyak la benda2 yang diluar jangkaan.Hideo Kojima memang kreatif dan bagi aku fikiran dia sangat advance.Sape2 yang belum pernah main cuba la mana tau suka kat karektor Snake(David Hayter) yang serius,konon2 malu ngan pempuan(kadang2 pervert jugak) dan terer(hero mestila terer) guna unsur persekitaran untuk menyorok dari musuh.Keseluruhan game memang best,ada selit unsur2 lawak jugak bagi player tak tension.Mission senang,selamatkan tebusan je.Tapi banyak Boss la kena lawan.kalau dapat main dari siri awal Metal Gear Solid:VR Mission lagi bagus.MGS4 je yang belum dapat main,huhuhu...



2.GOD OF WAR-Salah satu sebab aku suka game ni adalah kerana senang nak control player.Nak terbang ke,cantas kepala orang ke,memang senang.grafik cantik,jalan cerita pun padat,in game movie pun HD.God of War 2 ni sambungan yang pertama,Kratos nak kembali ke masa silam untuk bunuh ayah dia,Zeus.Anak derhaka la ni.Haha!jalan cerita panjang tapi x bosan sebab musuh besar2 bagak.Starting game je dah kena lawan patung besar.Ending cerita,Kratos dengan Titan Gaia pegi pulau untuk fight ngan abah dia.Bersambung plak kat PS3,huhuuu..nangis lagi.
                                                       3.WINNING ELEVEN/PES 2010-Sebenarnya aku ni dulu x minat langsung pasal bola ni.Masa memula beli PS1 dulu aku heran tengok ape la yang kengkawan aku gila sangat hadap game bola ni.Sampai xnak main game lain.Habis je final exam,aku bosan dok kat umah.Sesaje la try main game bola.Dulu aku tak tau pun law game bola ni,offside ke,corner kick ke,tau sepakkkk je.Bila dah tau,syok pulak.Agak lama aku jarang2 main,sampai la keluar game 2010 ni.Adik aku lagi terer main,tahap difficulty Superstar pun selamber je tapau.Dia ajar aku,jangan lawan team yang senang.Lawan yang susah je,baru la cepat pandai.Sekarang ni boleh la tahap Top Player punya difficulty.Yang menarik pasal Winning Eleven 2010 ni ada extra league,Champion League.Sebijik intro macam real punya Champion League,lagu latar pun sama.Grafik ok la,GPU PS2 punya level.Dalam banyak2 team,aku paling tak suka team Manchester United,Haha!MU fan jangan marah,:P.

4.MEDAL OF HONOR:VANGUARD-Game perang2 ni gunanya untuk lepas geram,hee!Dalam banyak-banyak siri Medal of Honor,aku paling suka siri Vanguard ni.Senang nak kawal player dan guna senjata.Yang lain aku dah try jugak,tapi x brape teruja la plak.Game ni pun ada jugak kaitan dengan minat aku tentang teknologi senjata dari zaman WWI sampai la sekarang.Kadang2 aku buka wikipedia untuk tengok spec senjata.Tak kira la peluru ke,sniper ke,bom,misil sampai la formulation C4.Memang menarik,macam sejarah senjata paling glamour,AK47.Ada cerita disebalik penciptaan AK47.Asalnya pencipta AK ni marah sangat dengan Nazi,dia pun cipta satu senjata yang lasak,n accuracy tinggi.Kira macam ultimate weapon la kot masa tu.Tapi sekarang banyak militan,puak pemberontak ngan penjenayah yang pakai AK47 ni,sebab simple nak operate.Niat murni pencipta senjata ni nak mempertahankan negara dia dah disalahgunakan.Tapi dalam game ni takde AK,yang paling sedap pakai M1 Garand attach ngan scope.Memang dari awal aku jadi sniper je,haha!Macam Thompson,MP40,StG44 kira ok la nak pakai.Papepun game ni berbaloi.
Banyak lagi game2 PS2 yang menarik cuma aku tak dapat nak cerita semua.Dari segi platform plak,sebenarnya aku terkenang keunikan game2 dalam PS1.Bagi aku game2 dalam PS1 lebih berkualiti dari banyak segi(kecuali grafik).Game2 macam Metal Gear Solid:VR Mission,Dino Crisis 2,Resident Evil 3,Parasite Eve 2 boleh ulang2 banyak kali main.Game2 PS2 ni cam boring sikit la nak repeat main.Contohnya game Onimusha,lepas habis main aku xde feeling nak ulang main semula.Harap2 game dalam PS3 best2 la.Teringin sangat nak main MGS4 ngan Drake Fortune.

Tiada ulasan: