Isnin, 12 Julai 2010

Holland vs.Spain(Final 2010 South Africa World Cup)



World Cup baru je habis.Pasni sure boring takde topik nak diforumkan ngan member-member.Nak plak Spain yang menang.Bukannya apa,aku support Holland.Asalnya aku support France,tapi ape ke hampeh sangat permainan taun ni,group Stage pun corot.Tpaksa la aku berpaling tadah support Robben,Sneijder ngan Van Persie.Sian diorang...

Sebelum diorang lawan,biasanya aku buat prediction guna Playstation 2 aku,hehe!Setakat ni,dari peringkat quarter final sampai la final,ramalan aku tepat.Cam En.Paul Sotong Jerman tu.Aku amik team Holland vs. Spain guna difficulty Top Player.Tapi xboleh menang la lawan AI PS2.Mungkin orang yang lagi terer main Winning Eleven boleh skor gol banyak,10-0 pun boleh.Cuma tak logik la plak.

Dari atas kertas memang Spain banyak advantage.Sepanjang kempen World Cup ni rasanya Casillas baru lepaskan satu gol masa lawan Chile dalam Group Stage.So,boleh dijangkakan Spain akan menang walaupun Holland dah bagi saingan yang sangat kuat.Dah rezeki pasukan Spain tahun ni.

Tetapi...
Yang aku tak puas hati pasal referee Howard Webb yang bagi aku nampak sangat x fair.Memang agak keras permainan malam tadi,tapi ada beberapa situasi yang bila Spanish player tackle player Holland,takat kena warning je.Free kick Sneijder kena bahu pertahanan Spain pun tak dapat corner kick.Iniesta banyak pura-pura jatuhkan badan,hampeh btol.Player Holland dah ramai kena booked,sape-sape jatuhkan badan ngan sengaja pun sure kena 2nd Yellow Card.Ati pun panas je sampai habis match kul 5am,mata pun xbleh lelap,haha!

Tpaksa la puas ati jadi naib Juara je.Tahun 2014 kang cuba lagi yee..


South Africa 2010 World Cup Champion


Hambik kauuu!!

Tiada ulasan: