Sabtu, 21 Ogos 2010

Guiness World Record:Full Scale Gundam

Dah lama tak beli model kit Gundam(Gandamu),huhu!Sejak keblakangan ni,bajet ketat lak nak tambah collection baru.Dah mula berabuk collection aku ni,almari kaca tak beli jugak lagi.
Cmana aku bleh terjebak ngan Gundam ni sebab aku terbeli robot Keroro.Pastu rasa cam best plak.Slow-slow aku beli kit Gundam HG.Xle plak nak upload collection aku yang seciput tu sebab online ngan Vaio E Series adik aku.Takde plak fail gambar collection aku.(saje test best ke tak laptop baru nih).
Minggu depan baru aku dapat upload.Skang nak highlight kat Gundam full scale(1/1).Biasa yang dijual tu skalanya 1/100 atau 1/60.

Besau ni kalau full size:




Kemain bagaknya.Tak dapat imagine??Ni ada lagi:


Aku dok imagine,bestnya la rakyat Jepun ni..Mainan macam ni kalau kat Malaysia,nak plak orang tua cam aku ni yang main,sure kena gelak.
Gundam ni berdiri kat Shiokaze Park,Odaiba Island,Tokyo dan setinggi 18 meter.Ni adalah sebahagian dari projek Green Tokyo Gundam Project.Projek mendapatkan dana bagi menghijaukan Tokyo untuk menghadapi penganjuran sukan Olimpik dan Paralimpik 2016.
Didirikan pada Jun 2009 dan dibuka kepada orang awam pada 11 Julai 2009.Gundam full scale ni berjaya menarik lebih 4 juta pengunjung.Pada September 2009,Gundam ni ditanggalkan dan didirikan semula di Shizuoka pada Julai 2010.Korang boleh imagine cmana budaya ngan teknologi blend together dan membentuk masyarakat diorang.Resultnya,super cool!