Isnin, 6 September 2010

Alternatif Selain Dari QBB Ghee!*Updated*

Oklah.Isu ni dianggap jelas bila JAKIM dah tarik balik sijil HALAL dari pengedar utamanya.Semenjak aku kecik brand QBB ni dah memang sinonim dengan minyak sapi.Terutamanya bila ada kenduri kahwin.Confirm ada!
Bila brand yang glemer ni dah diragui,so tanggungjawab kita la cari alternatif lain.Sambil aku browse laman web JAKIM,terjumpalah the one and only HALAL ghee.Ni la dia:


Berjenama Enrico's,made from 100% New Zealand cows milk,dan diedarkan oleh Raviraj Sdn.Bhd.(promosi percuma lak kat sini).Hehe!Berbagai saiz ada,kecik,besar macam baldi cat plak.Maklumlah nak raya ni mana tau ada kuih yang pakai minyak sapi,nak buat nasik minyak pagi raya ke.
Aku ni tak minat sangat nasik minyak,so tak kisah kalau takde pun.Cuma saje nak bagi panduan kepada umat Islam yang keliru.Brand lain pun ada,cuma yang listed dalam direktori JAKIM cuma 1 jenama ni je.Untuk rujukan,sila ke laman rasmi JAKIM ni, http://www.halal.gov.my/v2/index.php?ty=directory&type=P&cari=ghee&page=1 .

Brand ni pun ok gakk!













Ok2!!Aku gurau je..hehe!
Minta maaf ye?

Mencari Yang Halal Adalah Tanggungjawab Umat Islam.
Selamat Hari Raya Aidilfitri untuk semua pembaca blog5zal.

p/s:Update terbaru lepas aku semak semula senarai minyak sapi dalam direktori JAKIM petang ni.Ada banyak pilihan lain,lebih dari 40 jenis,(based on keyword 'ghee').So,jangan pening kepala.Semak je laman web diatas.Terima kasih!!