Sabtu, 23 Oktober 2010

Life As We Know It & Perhatikan Anak Anda

Agak lama jugak aku tak menjejakkan kaki ke panggung favourite aku,Cathay Cineplexes di E@Curve.Kali terakhir aku menonton wayang maybe 3 bulan lepas,filem Shrek:Forever After 3D.
Oleh kerana kompeni aku bermurah hati memastikan pekerjanya tak kebosanan di hujung minggu,gaji pun dah dapat harini.Biasanya 25hb baru dapat,that's mean next Monday baru dapat gaji.Aku pun agak risau,sebab bajet ngam-ngam je tinggal,itu pun kalau tak keluar rumah hujung minggu ni.Bila aku online je semalam,tengok Maybank2u dah ada one day float,Yeahh!!
Macam biasa aku tunggu tunang aku jemput,pegi makan sama-sama then tengok wayang.List movie yang ada plak macam tak bleh blah je.At last ,kitorang ambik je movie Life As We Know It,Lakonan Josh Duhamel & Katherine Heigl sebab malas nak menunggu lama-lama.Aku punya expectation kat movie ni pun tak la tinggi sangat tapi apa salahnya tengok movie yang agak ringan sikit.



Tengok poster pun dah tau macamana plot cerita ni,about parenting.Tapi tanggapan aku mula berubah bila menonton.Perlahan-lahan aku dapat ikut jalan cerita yang tak terlalu rumit ni.Kisah Messer(Josh Duhamel) dan Holly(Katherine Heigl) yang berkawan baik,tapi terpaksa menjaga anak kawan mereka,Sophie selepas ibu-bapa Sophie mati akibat kemalangan.
Walaupun berkawan,Messer dan Holly kerap bertengkar dan kerana Sophie,mereka berubah menjadi penjaga yang baik.
Aku tak pandai nak mengulas filem,tapi filem ni berjaya dari segi penyampaian yang bersahaja,komedi dan serius diadun seimbang.Jalan cerita yang straight forward memudahkan kita memahami matlamat cerita ni dengan cepat.

Annoying Kids
Filem yang baik,cuma konsentrasi aku terganggu dengan beberapa kanak-kanak warga asing barisan depan aku  yang buat bising dan bergurau melampau-lampau.Nak je aku sepak seat depan aku tu.Aku pun hairan macamana bebudak tu boleh tengok movie macam tu.Aku rasa ada beberapa babak ranjang yang tak keterlaluan tapi tak sesuai untuk kanak-kanak.
Pasan aku pada parent,watch out ur kids.Jangan biarkan anak anda bebas berbuat apa sahaja.Kalau masih kecik pun dah perangai macam hantu,bersiap sedia la bila diorang dah besar.Kadang-kadang aku hairan tengok sesetengah parent yang biarkan anak-anak menyepahkan barang,buat bising dan mengganggu orang ramai.Sebab tu la kebanyakan budak-budak sekarang ni makin kurang hormat dengan orang tua.