Jumaat, 26 November 2010

Jiwa Kental:BE Nuffnang Rupanya...

Hati aku ada kembang sikit pagi-pagi ni.Terasa agak cuak jugak nak berselisih dengan bos bila datang kerja.Apa taknya,petang semalam aku lenjan forklift kilang buat jack kereta.
Alang-alang kerja takde,aku memang plan nak tukar minyak enjin.Dah terlebih schedule dah,patutnya bulan lepas dah servis.Sesekali nak manjakan Froggy Myvi aku,aku belikan Castrol Edge Fully Synthetic 5W/40(kopak RM170),dengan filter Perodua,RM8.
Tengah ralit menggodek,time tu la bos aku ni nak meronda.Bos aku ni memang,pantang tengok aku santai sikit.ada je handjob yang dia nak bagi.Nak plak dia tengok aku jek kereta guna forklift kilang...huuuuuu...
Yang peliknya,tak pulak dia sound aku,yang jadi mangsa Chargeman ngan Engineer kilang.Mujur engineer ngan chargeman pun member rapat jugak.
Tapi pagi-pagi ni dia slow talk kat aku..
"Faizal,please jangan gunakan forklift untuk jack you punya kereta.Lagipun I tak mau kilang ni jadi macam bengkel pulak,"ujar beliau sambil tersenyum kelat,haha!

"Ok,macha!Don't worry!"

Bos aku ni India,tapi dia agak sporting la.Kalau compare ngan CTOO aku,lagi gile sempoi.Time-time lepak takde kerja,dia lepak kat belakang basuh basikal la(basikal mahal beb,frame je dah 5K).Last week lagi gila,selamba dia je bawak masuk Mini Cooper dia dalam area production tukar suspension part.aku pun nak buat gila jugak la macam dia,hehe!

Bro,ape tajuk Nuffnang,tapi cerita lain.Ko merepek ape ni bro??

Ehee..Aku memang macam ni,suka melalut.Ok,sebenarnya last week aku ada hantar email ke Nuffnang pasal Buffered Earning.Pastu diorang reply...

"You can\'t request for any campaigns because advertisers are the ones who choose which blogs they want to advertise on."


Itu yang buat aku kuciwa sikit.Takpe la,blog aku tak glemer.Tunggu la kau,aku ganbatte! 
Tapi pagi ni aku saje tengok-tengok akaun Nuffnang,dah brape sen pendapatan aku agaknya.Tetiba ternampak sesuatu yang mengujakan.Yeayy!!
Nuffnang dah bagi Buffered Earning campaign kat blog aku.Gambar webpagenya nanti aku upload yek.Hmmm...bersemangat sikit nak meneruskan blogging ni.
Blogging umpama bayi kecil,bermula dari merangkak,berdiri,berjalan dan berlari.Untuk pertama kali Nuffnang bagi satu campaign Celcom Blackberry Bold 3 SS,next time harap-harap banyak lagi.
Thanks Nuffnang,감사합니다!