Sabtu, 20 November 2010

DiGi BlackBerry Torch 9800 – Hot New Features

Ok,zaman sekarang dah tak macam 10 tahun dulu.Handphone dikira sebagai barang mewah,tak semua orang mampu dan memerlukan handphone.Berbeza dengan sekarang ni,semua orang wajib ada handphone,seperti pentingnya ada IC.
Eh,pelik sangat la kalau zaman sekarang tak ada handphone.Apa tak peliknya,macam tak penah hidup bermasyarakat pulak.Paling asas pun ada handphone biasa-biasa,dapat call dan SMS pun kira ok la.Yelah,mudah nak dihubungi,kalau ada apa-apa masalah,nak tanya khabar pun senang ye tak?

Handphone pertama aku,Motorola Talkabout.

Masa tu tahun 2000.Lambat gila aku pakai handphone.Zaman tu aku pakai operator Celcom.Top Up value yang paling murah masa tu aku rasa RM60,kalau tak salah la.Charge untuk satu SMS RM0.30.Mahal gila!Tapi tu charge 10 tahun dulu.Sekarang dah murah sangat-sangat.Budak-budak sebaya aku paling suka handphone Nokia 3310,kira dah habis trendy la masa tu,hehe!Tukar LED backlight kaler putih la,biru la.
Paling gempak masa tu ringtone 'monofonik'.Monofonik ni istilah aku je,haha!Tapi tak tau la kenapa aku pilih Motorola.













Handphone kedua,Nokia 3610


Handphone kedua aku,Nokia 3610.Aku tukar ke handphone ni pun pasal Motorola tu dah teruk sangat rosaknya.Antennanya dah patah.Aku pun beli la Nokia ni,2nd hand je beb.Tapi boleh tahan la aku pakai untuk beberapa tahun.Masa ni tahun 2004,aku dah bertukar ke operator Maxis.Kos panggilan ngan SMS pun dah murah.
Aku tak ingat la apa plannya,plan Activ5 kot.5 nombor Maxis yang didaftar,kadar SMSnya 1sen je.Kos panggilan untuk Activ5 aku dah lupa.Malangnya handphone ni pun mendapat status pencen lepas antennanya rosak jugak.Itu pun ada jugak kutu mana tah yang rembat!Lantak ko lah,mujur aku dah beli Nokia N70.





Handphone ketiga,Nokia N70
Bila dah mampu sikit,aku beli la handphone baru.Itupun lepas buat keputusan sukar,nak beli handphone or PS2.Akhirnya aku pilih handphone,susah plak kalau takde handphone.PS2 next time pun boleh beli.
Masa ni aku pakai DiGi dah.Saja suka-suka nak try,sebab tengok member asyik dapat bonus je.Alhamdulillah kekal sampai sekarang.Cukup puashati dengan apa yang ditawarkan oleh DiGi buat masa ni.



Handphone keempat,Blackberry Torch 9800



Ooopss!!Acah je.Aku belum beli handphone lain lagi,walaupun teringin nak tukar handphone lain.Tengok pakej DiGi BlackBerry Torch 9800 ni macam best jugak.
DiGi menawarkan pakej DG Smart Plan dimana harga pakej yang ditawarkan adalah RM1,499 je,berbanding recomended retail price ialah RM2,299.
Terdapat empat pakej menarik yang ditawarkan oleh DiGi:

Surf SMART – Monthly Internet Unlimited plan for only RM 68
Call SMART – No minimum call usage
Save SMART – 100% rebate on the Internet Unlimited plan (terms & conditions apply)
Roam SMART – Unlimited data roaming for only RM 36 a day


Spesifikasi Blackbery Torch 9800


Berat:161.1gram
Masa bercakap:5.5 jam
Standby : 18jam
Memori:512Mb+4Gb eMMC+4Gb Media Card
Kamera: 5 Megapiksel,2x digital zoom,autofocus,image stabilization,flash & video recording
Skrin:3.2 inci HVGA+ 480x360 piksel,light sensing dan font size boleh ubah
Audio support:MP3,AMR-NB,AAC-LC,AAC+,eAAC+,WMA,WMV,Flac & Ogg Vorbis
Video support:MPEG4,H.263,H.264,& WMV3
O/I:3.5mm audio jack,built in speakerphone M3/T3(open position)
-Built in GPS termasuk Blackberry Maps
-Touch screen keyboard,QWERTY slider keyboard,keyboard backlight
-802.11 b/g/n
-WPA,WP2 Personal dan Enterprise
-Cisco CCX certified
-WiFi Access to Blackberry Enterprise server
-WiFi Access to Blackberry Internet Bundle
-Menyokong UMA


Huh!Tak cukup mantap lagi?Untuk aku yang tak boleh tinggalkan internet,Blackberry Torch 9800 la paling sesuai,ditambah dengan pakej DG Smart Plan.Lagipun aku dah lama pakai DiGi.Nak update blog,Facebook,Twitter,pendek kata bersosial di alam maya ni.Update status seberapa pantas,tak payah aku rushing balik rumah mengadap laptop,hehe!


Bagi sesiapa yang teringin jugak,semak di laman web DiGi