Isnin, 29 November 2010

Harry Potter & Deathly Hallow(Part One).Mengantukszzzz....



Agak lama aku tak menjengah ke e@Curve sejak menonton filem Takers.Tunangan aku ajak aku tengok cerita Rapunzel Ahad tadi,tapi seat filling fast plak.Session yang berikutnya pukul 5.15pm sedangkan masa tu baru jam 2.00pm.Bosan plak nak menunggu.
Aku suka cerita sains fiksyen,kalau ikutkan ati aku,cerita Skyline la jadi pilihan.Tapi saje nak hepikan tunang aku,kitorang pilih filem Harry Potter & Deathly Hallow.Dia minat sangat,aku tak berape follow kisah Harry Potter ni sebab last Harry Potter yang aku tengok,teramat la mengantukkan mata aku.Asik membebel je,ingatkan ada la lawan-lawan.
Akhirnya jam 2.15pm,dua keping tiket berjaya dibeli untuk tayangan jam 2.45pm.Ada masa setengah jam ni.Now,isi perot dulu.Turun bawah tengok McD..Mak aiiii...ramainya manusia.Kat mana nak menyekik ni?
Teringat ada satu lagi McD kat The Curve.Penat menapak,hasilnya pun sama,pun ramai manusia.Diorang ni takde tempat lain nak makan ke?Huhu!


Last resort,TESCO Damansara sebelah The Curve..Fuuuuuu!!!Lega...KFC nampak clear je.
Tepat 2.45pm,rushing terus masuk Hall 9.Huh!Mujur sempat,Tapi mengah la bjalan lelaju dari TESCO nak ke e@Curve.
Pasal ape aku merepek panjang-panjang?Honestly,ceritanya yang memang panjang tu buat aku miss banyak scene pasal gelap je(mata tpejam,haha!).Yelah,katanya ni la movie Harry Potter yang paling dark skali.Absolutely dark!
Dua reason utama yang bagi aku punca filem ni agak fail di mata aku.
Pertamanya,aku tak ikut sangat perjalanan budak sihir Harry ni.Dat's why aku tak faham beberapa perkara dalam filem terbaru ni.
Keduanya,filem ni banyak bercakap dan masih kurang aksi-aksi mendebarkan.Maybe sebab filem ni Part One.Part Two banyak action kot.

Bagi korang yang dah tengok,ok ke tak?