Selasa, 9 November 2010

Superb Cosplayers!

Aku cukup suka tengok cosplay,bukan setakat pakaian yang menyerupai karekter game/komik/anime,nak main cosplay pun kena ikut gaya karekter yang dibawa.Salah satu aktiviti bebudak(mostly Chinese) kat Malaysia ni yang aku rasa macam nak join,tapi xboleh join,haha!

Selalunya kat Mid Valley ada event ni,tapi yang terbaru aku tengok kat e@Curve,tajaan coklat Nips! dengan kerjasama TV3 untuk rancangan Remaja beberapa bulan lepas.Aku rasa macam nak buat posting pasal event tu,tapi gambar blur sangat-sangat.Stakat 2MP je handphone aku....Huhu!Segan je ngan orang lain yang bawak DSLR.

Karekter ape tah ni!

Kebanyakan karekter yang dicosplaykan dari anime Bleach dan Naruto.Sebab senang nak cari kostum kot.Lagipun cosplay kat Malaysia ni belum advance sangat,mostly equipment nak kena custom made.Satu lagi equipment macam senjata,katakan replika senapang,takkan nak pakai M16 yang jual kat Giant kot?Beli replika yang real macam yang banyak jual kat Thailand tu kang,tak pasal-pasal kena tahan polis.

Tapi berbeza sangat dengan scene cosplay kat luar negara.Jom tengok gambar-gambar cosplay kat bawah ni.

Metal Gear Solid 3:Snake Eater,Solid Snake dengan Alligator Head dan The Boss yang memegang microfilm
Senjata The Boss,Patriot pun ada,complete! 

Gears of War
Raiden dari game Metal Gear Solid 4,perempuan bawa karekter lelaki!


HALO

Sam Fisher dari game Splinter Cell

Sephiroth dari Final Fantasy VII

Vincent Valentine dari Final Fantasy VII