Selasa, 21 Disember 2010

Aku Makin Tua...

Hari ni 21 Disember 2010,makin bertambah usia aku setahun lagi menjadikan markah keseluruhan 28 tahun,huhu!


Umur yang kebanyakan teman-teman sebaya aku dah ada satu atau dua anak.Aku jugak yang solo lagi.Takpe,taun depan dah double,hehe!Oleh itu,aku nak mengarut sempena meningkat tuanya umur aku.

Sempena birthday yang ke 28 ni,Mizz Pucca telah menghadiahkan senyuman handphone baru setelah perletakan jawatan Encik Nokia bin N70 yang telahpun berkhidmat sejak Februari 2007.Banyak jasa beliau telah dicurahkan dan aku sangat sedih dengan pemergian beliau.
Walaupun beliau hanya mempunyai sijil 3G dan kemahiran mengambil gambar setajam 2 Megapiksel sahaja,abiliti beliau sangat mengkagumkan aku sejak 4 tahun dulu.Selain dari itu beliau sungguh skema kerana tidak pernah membuat masalah langsung sepanjang perkhidmatan beliau.Ketahanan beliau dihempas ke simen dan dibaling(untuk membuktikan kepada Encik Yop yang walaupun beliau bukan Zitron,hanya AP set),cukup membuktikan beliaulah calon yang layak.Sungguhpun AP set,beliau adalah Made In Finland jooo!!
Dan pengganti beliau ialah Cik Sony Ericsson Aino U10i yang masih muda,seksi,dan bijaksana.


Cik Sony Ericsson Aino memiliki ijazah dalam WiFi,Wisepilot GPS,semi touch screen,dan mata setajam 8.1 megapiksel.Waktu malam agak rabun ayam kerana hanya dibekalkan LED flash yang kurang ampuh berbanding Satio yang bermata helang 12.1 Megapiksel dan flash Xenon.
Cik Aino disyaki manja kerana tubuhnya sliding dan aku tak yakin nak mengerah dia sepertimana aku mengerah keupayaan Encik Nokia N70 yang gagah perkasa.Oleh itu aku melayannya seperti melayan seorang wanita,perlu dilap selalu,diupdate antivirusnya dan diserikan dengan tema-tema yang cantik supaya dia tak segan silu bersosial dengan kengkawan henpon yang lain.
Selain kelayakan Cik Aino tadi,beliau dikira bertuah kerana calon asal adalah DSLR atau PS3.Tetapi DSLR demand gaji basic dekat 3K(campur elaun lens dekat 1K),permohonan beliau ditong sampahkan sahaja.Manakala calon berbakat dan disukai oleh aku,PS3,telah melepasi syarat dan permintaan gaji yang sesuai.Malangnya pengerusi syarikat kurang tertarik dengan resume beliau yang hanya tahu main game.Pengerusi syarikat tak pandai main game.Main game Zuma ngan Mystery Case File sahaja yang pengerusi tahu.Tetapi nasibnya tak begitu malang berbanding DSLR,resume beliau masih KIV sehingga hujung tahun depan.
Tempat duduk beliau telah pun disediakan iaitu meja LG Scarlet LCD HD dan berkerusikan component cable bersalut 24K gold.

Kat bawah ni plak perjalanan ringkas kehidupan aku sejak 28 tahun dulu:
1988:masuk tadika Lepar Utara 8 bercikgukan Cikgu Fauziah
1990:Darjah dua Sek.Keb.Lepar Utara 8,dapat nombor satu,yeayyy!
1994:UPSR di sekolah baru Lepar Utara 8,dapat result B,A,C,A...bacaaa...
1997:PMR di SMKLU,dapat 3A,5B,ranking dalam sekolah no.4.ntahapehapentah
1998:Masuk sekolah teknik Temerloh,SMTT.Ni sekolah ke,Henry Gurney??
2000:Awal tahun,result SPM,hancussss!!Hate PKA,love Automotif
2001:Chentakan Automotif,amik SAD.Sijil Automotif Diesel,tengah pengajian dah bosan.Sebabnya dah khatam asas automotif masa kat SMTT
2003:Graduate POLISAS,tapi tak pegi.Baik tolong arwah bapak aku siapkan kontrak expansion bangunan JKKR,ada gak faedah.Sijil dikirim ke rumah.
2004:Disember 2004,merantau ke Puchong,menceburi bidang kosmetik bersama Clara International
2006:Bermain bidang herba dan jamu bersama bapak Syarief,BioHerbs Laboratories subsidiari Putri Binari."Ayo ibu-ibu,mari coba jamu rapett!"
2008:Sambung study,Diploma in Mechanical Engineering di PSA
2009:Mac 2009,bermain herba yang lebih global bersama Phytes Biotek,subsidiari Biotropics Malaysia Berhad
2010: Mei 2010,tamat pengajian Diploma dengan jayanya
2010:18 Ogos 2010,bertunang dengan Mizz Nina Mizz Pucca
2015:nak beli rumah
2020:Malas nak kerja dengan orang,nak berniaga sendiri

Ganbatte!