Khamis, 23 Disember 2010

Punca Malas Update dan Blogwalking!

Aku tak malas update blog.
Aku tak malas buat entri baru.
Dan aku tak malas menziarahi kawan-kawan blogger yang sudi singgah kat blog aku.

Tapi...
Kalau dah tahap macam ni..



Nak blogging ape kejadahnya.
Buka webpage Google pun sangkut-sangkut,ni kan pulak nak ziarah kawan-kawan.Hilang mood aku nak blogging.Dah makin parah la perkhidmatan Celcom Broadband kat area TTDI Jaya ni.Sejak beberapa bulan ni,speed average bawah 20Kbps.
Apa??
20Kbps???
Download petua je kot?Taip ON KENING dan hantar ke 12345 ke?Bulan-bulan ko bayar RM2 ek?

Errr...Pakej gua ambik ni 3.6Mbps,5Gb fair usage,RM98 hengget sebulan.Baru la mantap,coverage terluas di Malaysia.Cam ****!
Jangankan separuh,suku speed pun tak dapat.Aku bukan takat membebel kat sini je,kat diorang punya careline emel pun aku dah gegar.Siap aku attach sume bukti.Tak tau la ape tindakan diorang untuk atasi masalah aku dan orang lain ni.
Akibat kehampehan perkhidmatan broadband ni,rakan-rakan yang dah singgah kat blog aku ni,tak dapat aku nak lawat.Sampai tertidur tunggu loading page.Maaf ye kengkawan,ujung minggu kang aku ziarah semua sekali.Ujung minggu ada TM Unifi,tak de apa-apa masalah.
Satu lagi sebabnya Nuffnang tengah rajin menghadiahkan BE kat aku.Steakat ni dah tiga kempen,Nokia C3 LR,DiGi IPhone Music & Yellow Man dan yang terbaru City Chain Titus Xmas LR.Taknak la Nuffnang tengok performance blog aku ni makin menurun.Dapat maintain apa yang ada pun jadilahhhh...



Ok la jugak walaupun visitor tak la ramai mana,apatah lagi follower.Harap dapat la blog aku diupdate selalu dengan lancar.Nak kata rajin buat entri,visitor ramai pun tak jugak.Sebenarnya yang aku nampak,keyword tu yang paling penting.
Yang paling mendapat banyak searching masa 20 Disember 2010 ialah Spring Potato.Maybe sebab hujung minggu tu ada keluar dalam paper,so ramai la yang curious dengan Spring Potato.Disebabkan internet maha lembab,mood pun dah lari,keyword yang aku nampak buat masa ni banyaknya mencarut je.
Kita tunggu minggu depan,apa jawapan dan tindakan proaktif yang aku harapkan dari Celcom akan berlaku atau tak.