Selasa, 28 Disember 2010

Terima Kasih ar-rifke.com!

Untuk penghujung 2010 ni,aku nak ucapkan terima kasih kepada ar-rifke kerana menjadi penyumbang trafik terbanyak untuk blog5zal ni.


Sejak mula berblogging secara serius pada 1 Ogos 2010,kunjungan yang diterima agak menggalakkan walaupun aku sendiri kadang-kadang kehilangan idea.Adat la untuk blogger part time macam aku.Insyaallah akan datang,selagi aku mampu menaip,dan selagi Acer Aspire 4520 yang berusia hampir 3 tahun ni masih relevan,blog5zal akan sentiasa diupdate.

Untuk statistik referring URL,ar-rifke.com mendahului justkhai.com,dan statistik referring sites menunjukkan ar-rifke.com di tempat ke-3.Terima kasih banyak-banyak!
Untuk post paling popular,posting 11 November 2010 bertajuk Mitsu,Kenapa Lancer Yang Kau Bagi?? mendapat pageview tertinggi.



Mungkin ramai pembaca yang curious dengan apa maksud ulasan panjang lebar aku.Seriously,ulasan aku hanyalah pendapat peribadi aku semata-mata.Itu pun ada juga komen yang agak 'aneh' sebab aku tak faham apa maksud yang cuba disampaikan pengomen tu.Dia cakap Toyota menyamar sebagai kereta buatan Malaysia dengan menjual Myvi,Kelisa,Alza dll.


'Menyamar'?
-Yang aku faham daripada ayat dia,'menyamar' tu sebagai satu perbuatan yang keji sebab dah menipu rakyat Malaysia.
'Saya amat sokong Proton keluarkan kereta rebadge Mitsubishi Lancer baru'?
-Adakah maksud dia bila Proton rebadging Lancer bermakna halal,kudus dan tidak menipu,manakala bila Perodua rebadging Toyota/Daihatsu bermakna penipu rakyat Malaysia?
Tujuan aku mengulas bukanlah nak memihak kepada mana-mana syarikat,cuma nak pembaca memikirkan dan melihat sesuatu yang tersirat.Cuba bagitau aku,kereta Mitsubishi apa yang paling laris kat Malaysia ni?Grandis?Colt?Bodohkah Mitsubishi nak bagi Lancer yang jualannya agak menggalakkan di Malaysia berbanding modelnya yang lain?
Dah tentu Mitsubishi tak bodoh,semuanya kerana bisnes bro,bisnesss!
Mungkin pembaca lebih menggemari posting berbentuk ulasan macam ni,dan aku plak tak pandai nak ulas sebarangan topik.Cuma isu tertentu akan aku sentuh sekadar yang aku tahu.
Apapun,terima kasih kepada pembaca dan blogger yang sudi singgah di shoutbox,yang membaca artikel,pemberi komen dan yang paling dihargai barisan follower yang sudi mengikuti blog5zal yang tak seberapa ni.Kehadiran korang memeriahkan blog5zal ni sangat dihargai.Trimas!