Monday, August 22, 2011

Ini Kurma Atau Sawit Kering?

Screenshot from Kosmo Online
Baca Kosmo! Online hari ni?
Kisah tentang kurma tiruan murah yang banyak dijual di pasar dengan harga RM1.Memula aku fikir dulu,apakah maksud kurma tiruan.Sama macamana isu lawak 'telur ayam tiruan China' atau kurma tiruan tu adalah sebenarnya sawit yang dikeringkan?
Maksud sebenar pengarang berita ialah,nak menyampaikan tentang kisah KURMA BERKUALITI RENDAH.Tapi tajuknya dikarang sebegitu rupa untuk menimbulkan curiousity dikalangan pembaca.Kurma murah macam ni aku rasa kat negara Arab sana diorang main pijak-pijak je.Dah takde moist,manis dia lain macam.Mungkin sebab dah direndam gula macam yang diterangkan dalam artikel Kosmo! tu.
Cuma,tak baik la suratkhabar buat cerita macam ni.Cakap betul-betul.Letak tajuk 'Kurma Murah Berleluasa'.Macam tajuk entri aku ni.Amacam,agak-agak mengundang perhatian atau kemarahan pembaca?

Salam hujung-hujung Ramadhan.

Post a Comment