Khamis, 4 Ogos 2011

Merepek Sementara Tunggu Berbuka

Seronok kalau dapat kumpul koleksi senjata,tapi sayangnya di Malaysia ia adalah kesalahan yang serius.Kat Malaysia payah nak jumpa senjata replika ni,kecuali negara jiran kita ,Thailand.Sebuah pekan di Chinatown Bangkok yang bernama Saphan Lek ada beberapa kedai yang menjual replika pistol,raifal dan jugak pelancar grenad.
Kebanyakannya diseludup dari Taiwan,Jepun dan China melalui Burma,tetapi yang paling realistik adalah buatan Taiwan.Model pistol yang popular adalah Colt,Berretta,Walter dan Glock,manakala raifal pulak jenis M16,M4 Carbine dan  AK-47.Harga untuk pistol sekitar 2,500Baht(RM228.75) hingga 10,000Baht(RM915),dan harga raifal  antara 4,000Baht(RM366) hingga 25,000Baht(RM2,287.5) bergantung pada aksesori.





Nak main senapang tak boleh,so aritu aku try RC Car Tamiya abang ipar aku punya.Itupun dia beli dari pakcik aku RM300.Model TT-01D Tamiya Coppermix Silvia Drift ni kalau ikutkan retail price dia sekitarRM600-700 je.Memang best lah buat drift,tapi drivetrain dia 4WD.Aku bagitau abang ipar aku,kalau cabut longshaft untuk tayar depan lagi syok buat drift,jadikan rear drive.Aku nak jugak!!