Selasa, 25 Oktober 2011

Mak Pesan Jangan Jadi Keldai Dadah


Aku cari gambar keldai dadah,tapi banyaknya tak berkenaan dengan apa yang aku nak.Rembat jelah gambar keldai ni.Sebab malam semalam aku tertengok iklan kat TV pasal keldai dadah.Ada benda yang aku nak cerita.
Tau apa keldai dadah kan?Keldai tak pandai check in kat air port,heret luggage dan sebagainya.Kan selalu keluar dalam berita kes keldai dadah(mostly pempuan) yang kantoi.Job senang,bawak barang(dadah la biasanya) ke destinasi yang ditetapkan.Bayaran 5k-10k satu trip.Senang je jobnya,tapi kalau sangkut,tali gantung la.
Kaitan keluarga aku dengan cerita keldai dadah ni sebenarnya bebaru ni je timbul.Tapi agak lawak sebenarnya.19 Oktober lepas adik lelaki aku berlepas ke Hangzhou,China dengan penerbangan Air Asia dari LCCT ke Xiaoshan International Airport atas urusan kerja.
Tak jauh,lebih kurang 5 jam dah sampai.Sebelum ni pun dia dah bagitau mak aku yang syarikat dia tugaskan dia ke sana selama 3 bulan.Tapi mak aku buat macam tak endah jela,sebab tak pernah ada history anak dia ke oversea.Sehari dua sebelum berangkat,adik aku call mak aku kat kampung.
Sembang-sembang la kejap dengan mak aku.Yang kelakarnya mak aku tanya betul ke dia ke China atas urusan kerja.Mak aku risau dia jadi KELDAI DADAH,(kitorang dah gelak kuat-kuat).Siap pesan jangan ambik barang dari orang yang tak dikenali.
Ayoooo maa...jangan pikir itu macam.Kitorang dah matang  dan tak desperate untuk buat kerja bangang tu.Kompeni adik aku ni memang kerap hantar staff ke sana.Memandangkan adik aku bujang lagi,dia senang bagi komitmen berbanding yang dah kahwin.
Selalu tengok TV kan,keldai dadah ni biasa perempuan yang jadi mangsa.Sindiket dari Iran ke,pak awang itam nigger ke...Tulah mak aku,bila dibagitau buat tak dengar je.Betul-betul nak berangkat dia dah cuak.
Satu kes budak Kelantan yang kena penjara kat China tu,apa tah nama dia.Rupanya classmate wife aku.tah macamana boleh terperangkap jadi keldai dadah.