Jumaat, 4 November 2011

Kesan Penukaran Nofollow Kepada Dofollow

Semalam aku cuba adjust blog aku.Bila check blog orang lain punya pagerank sekurang-kurangnya 1/10,dan ada jugak yang achieve 3/10,rasa nak buat jugak la adjustment ni.
Adjusment tu maksud aku tukarkan 'nofollow' kepada 'dofollow'.Satu lagi kaitannya sebab blog punya default setting adalah dofollow,so bila aku check kat Webmaster sites linking in kat blog aku '0'.Maknanya telur ayam.
Bila aku tukar 'nofollow' kepada 'dofollow',sites linking in menjadi 28.Settle bab sites linking.
Sebelum tukar setting,biasanya pepagi bila aku check blog stat,ada la barang 40-50 pageview,dan hari sebelumya antara 300-400 pageview.Tapi pagi tadi bila aku check........damn!


0 pageview!

Jadah apakah ini?
So,aku peratikan dulu pergerakan pengunjung untuk hari ni.Menjelang petang kalau jumlahnya jauh sangat perbezaan,terpaksalah aku kembalikan settting asal.Lantaklah pagerank 0,janji ada pelawat.