Sabtu, 26 November 2011

Minggu Ni Maharaja Lawak Mega Kurenggg!

Siapa tengok Maharaja Lawak Mega semalam?Minggu ni temanya purbakala,tapi pada pendapat aku,hampir semua kumpulan fail untuk menzahirkan lawak dan melontarkan punchline yang bertalu-talu(komen pandai!).Persembahan kebanyakan kumpulan pada tahap sederhana sahaja,cuma yang agak menarik persembahan dari kumpulan Boboi.
Wakil dari Indonesia,Saehu aku rasa agak bijak dan kreatif tapi kebanyakan orang lambat faham mungkin sebab faktor bahasa.Tapi serius,bagi aku jenaka Saehu ialah jenaka yang bijak.Kumpulan 3G,Osbon,Pimai dan Hiro yang aku jangkakan dapat memberi persembahan menarik,rupanya tahap average saja.
Minggu ni Datuk Chef Wan kembali menjadi juri,dan kembalinya juga kritikan pedasnya yang fuhhhh!!Gua dengar pun panas baii!!Mana taknya,minggu ni aku rasa minggu yang paling mandom.Agak suram dan kurang masin.Perkataan kejadah apa aku pakai ni.
Gila kau,hadiah 350k takkan bagi persembahan level macam tu.So,ada relevannya jugak kritikan pedas Chef Wan.Owh!Satu lagi tertinggal.Kumpulan BP paling tak clear penceritaannya minggu ni.Tak faham aku,lepas tu feeling rasa bercampur-campur bila tengok Sobri yang cakap macam halilintar tu.Bob pun nampak tak cukup fit,seeloknya berehat dulu sampai betul-betul sembuh.

(Masih terkenang pantun bertalu-talu dari Osbon dan Gugurl dengan CPRnya...(Chwins Park Rangers..macam bedal je?!)