Khamis, 3 November 2011

Tagged dari letseemyworld.blogspot.com

Banyak jugak sebelum ni orang pelawa aku main 'tag' soalan ni tapi tak reti pulak aku nak join,hee!Ok,ni first time aku nak cuba.Tag kali ni datang dari cewek Pantai Timur,namanya nadya chew .Memula kena baca dan copy rules dulu macam kat bawah ni.BI okeh?
*"Left click" dah dienablekan,so just copy n paste saje.:)

1.Must post this rules.
2.Post 11 things about themselves in their post
3.Answer the questions that those tagger set you in their post and create new question for the people you're tagging to answer
4.Have to choose 11 people to tag in your post
5.Don't forget to tell them that they were tagged
6.No tag backs!
7.No stuff in the tagging section stating something like "you are tagged if you are reading this".By reading this rules you are trusted to have legitimately tagged 11 people.

Omak aii!!Ponat bonar menaip rules nih.Nak copy paste tak boleh,(sama la ngan blog aku pun),huhu!First,They ask me to list 11 things about myself.Bahaso Melayu buleh la kot yek?

1)Aku tak suka jawab panggilan telefon dari nombor yang tidak dikenali
2)Seorang yang sangat mementingkan ketepatan masa
3)Tak suka tempat yang crowded dengan manusia
4)Suka belajar benda-benda baru.Sebab tu pengajian aku macam-macam kursus.
5)Pantang jumpa kedai mainan,mesti singgah punya
6)Orang tak kenal aku mesti nampak aku cam kerek sebab kurang ramah,tapi try tegur dulu,gerenti beres!
7)Selalu jadi orang tengah bila kengkawan berbalah.
8)Rimas tidor pakai baju.Rasa macam geli-geli kat tengkuk dan kena ada kipas
9)Suka apa juga jenis mesin,benda-benda bersejarah dan juga senjata api
10)Tak berapa teruja sangat dengan durian.Tak makan pun takdak hal punya
11)Suka bercakap dengan berbagai slang rakyat Malaysia.Apa-apa pun jadi.

Cukup la gamaknya tu.Separuh jalan dah selesai.Ada 11 soalan dari Nadya nak jawab pulak ni.Meh baco jawapan pandai den.Ehehe!

1)Do you have a secret talent and what is it?
-Ada.Menjahit dan memasak(sikit-sikit sajalah,haha!)

2)Give me the name of people you love most?
-Tulis Nur Fathia kang marah bini aku.Dah tentu lah Zamzurina(peace honey,:)

3)Can you remember your last dream?
-Tak ingat ape-apa

4)Give me 3 places you would like to go on a vacation?
-Sabah(again),Jepun dan juga US

5)Tell me about the worst punishment you had when you were a child.
-Masa darjah satu,bontot aku lebam-lebam dipalu dengan kayu 1x2 inci,sebab taknak pergi sekolah.Abah,you are the best father in the world!

6)What is your favourite word?
-Damn.

7)What is your zodiac sign?
-Sagittarius

8)Do you have any phobias?
-Yes.Phobia tengok al-Arqam.

9)If you were born again,what would you like to be?
-Mark Zuckerberg

10)If you could write a book about anything,what would it be?
-Entahlah.Aku ni suka banyak topik.Tak spesifik.

11)If you could start a restaurant,what would it be?
-Rest-to-Run.Apa punya jawapan da,haha!Aku suka buka bengkel sebenarnya...

Giliran aku pulak buat soalan.Jawab dengan tenang dan masa yang diberikan adalah 30 minit,dan cuba gunakan pengetahuan korang.Google bukanlah jalan penyelesaiannya.Tidak dibenarkan ke tandas sama sekali.

1)Tahap pendidikan tertinggi?
2)Pernah tengok buah tampoi?
3)Pandangan korang tentang politik Malaysia?
4)Umur berapakah baru korang dapat lesen memandu?
5)Namakan dua model senjata api yang korang tahu.
6)Nama kedai,menu dan lokasi tempat makan feveret korang.
7)Jenama handphone kegemaran korang dan kenapa?
8)Pernah kena saman?
9)Berapa banyak resit bank ada dalam handbag/dompet korang?
10)Korang rasa rakyat Malaysia ni bertuah tak?
11)Filem terkini yang korang tonton dipanggung/DVD.

Hahaha!Amacam?Random betul soalan gua.Harapnya jawablah semua ya?So,kat sini aku tagged kan 11 orang yang aku rasa boleh menjawab soalan ujian IQ gua ni.

1)Erleena
2)Niena
3)Cik Ziela
4)Alynmalynna
5)Acong Eduardo
6)Adib Yusof
7)diarialeesya
8)shamdisini
9)Liyza
10)sitinurfariha
11)mymekar