Khamis, 24 November 2011

Yang Tak Seronok Dilihat


Pagerank is valid tu dah agak melegakan,tapi bila baca 'memo' dalam kotak merah tu yang jadi tak syok pulak.Katanya very little quality backlink.Sumpah aku tak tau macamana nak create quality backlink.Jenuh dah baca tutorial dalam blog/entri orang lain,tapi still tak faham jugak.
Adakah maksudnya pagerank dan backlink berkait rapat dengan jumlah/kuantiti sites linking in?Buat masa sekarang,macam ni lah kedudukan Pagerank aku.Rujuk entri lama ni untuk cerita dulu-dulu.

September 2010
Screenshot diatas ni masa aku pakai domain blogspot dulu,lama dah.Bulan September tahun lepas.Tengok sites Linking In ada berapa?Punyalah banyak,padahal aku takde usik apa-apa pun.Tau taip entri je masa tu.Pagerank pun aku tak tau lagi apekejadahnya masa tu.Siap dapat 4 bintang review tuh!
Statistik Alexa sekarang?Ni dia:

November 2011
Lagi teruk dari dulu yang lama.Itupun ranking Alexa dah turun slow-slow,kalau tak dekat 4 juta lebih.Kesimpulannya?Aku tak pasti Alexa ni waras ke tidak,haha!