Isnin, 20 Februari 2012

Tangan-tangan Yang Berdosa

Sebelum ni rim kereta aku kena rembat..Tak tahulah kenapa,lawa sangat rim standard aku tu agaknya.Kalau curi semua tu aku fahamlah,tapi hanya sebijik je yang diambik.Saja dengki kot.

Sabtu bebaru ni lepas aku hantar wife aku,aku melepak kat rumah baru adik aku,Blok L Mutiara Damansara.Kawasan perumahan kat sini kelihatan tenang dan aman damai,kecuali waktu malam ada segelintir remaja yang melepak kat taman permainan dengan awek memasing.

Aku pun park kereta aku kat tempat biasa,tepi taman permainan.Tempat lain dah tentu tak boleh,kang marah  pulak owner urmah kat sini.Kawasan tepi taman permainan tu ada petak parking motorsikal,tapi tak ada motor.Yang ada cuma beberapa kereta dan ada ruang kosong ditinggalkan.

DSC01064

DSC01065

Pukul 12.30pm aku pergi kat kereta aku,tetiba nampak sesuatu yang cukup buat aku marah.Satu kesan calar yang panjang dari fender depan sampai ke lampu brek belakang.Aku belek kesan calar tu memang baru,habuk-habuk cat pun ada lagi.Siapa la haramjadah yang gatal tangan sangat ni.Memang aku hangin,tapi siapa aku nak tuduh?

Sambil driving aku fikir balik,ada pernah ke aku buat salah kat orang kawasan perumahan tu.Seingat aku,tak pernah aku buat perangai cilake kat situ.Bawak kereta lelaju ke,tekan minyak kuat-kuat ke,langgar anak orang ke,serius memang tak ada.Sepanjang aku pakai kereta dah tiga tahun ni,merata tempat aku parking.Kawasan Flora Damansara yang huru-hara tu pun tak pernah ada yang dengki nak calarkan kereta aku.Bukannya aku rembat petak parking orang pun.Tapi ada jugak babi yang sakit mata dengan aku.

Kereta aku tu dah la huduh,standard pekak pulak tu.Lain la enjin aku K3-VET ekzos perang,bodykit Racy dan menyarung rim Work Meister CR01 ori.Aku nak tanya sikit la kat penduduk perumahan Mutiara Damansara.Memang ada terselit mangkuk hayun kaki calar kereta ke kat situ?Kalau kantoi dengan gua,memang orang tu jadi Johnny Blaze.Tak puas hati,cakap,tulis kat kertas,selit kat windshield.Jangan jadi lelaki takde telur.