Jumaat, 9 Mac 2012

Kereta Stiker Beras

TARGET BERAS 2009
Haritu masa adik lelaki aku ada kat rumah,wife aku banyak meluangkan masa dalam bilik je baca novel.Dia malas nak lepak depan TV pakai tudung.Tetiba wife aku buka pintu panggil aku mintak beras.

BERAS?
Aku rasa sedikit musykil,nak buat apa beras?Wife aku mintak segenggam beras,dan walaupun aku hairan aku tetap pergi ambikkan kat dapur.Aku letak kat tapak tangan dia,terus dia suap masuk mulut.Lapar sangat ke bini aku sampai beras pun terus masuk mulut je.Rupanya tebiat orang mengandung.So far takdelah dia request makanan merapu,atau teringin nak makan benda-benda yang payah nak cari.Mujurlah setakat beras je,anytime kalau sangap boleh cedok terus kat dapur.
Lagi satu hal beras jugak.Sekarang kan ada macam-macam jenama beras contohnya cap Rambutan,Faiza,Jati dan Jasmine.Ada satu jenama beras tu beras Cap Jering,kat plastiknya ada gambar awek pakai topi macam tudung saji berlatarbelakangkan sawah padi.Beras Cap Jering ni banyak aku nampak kat D’Mart Felda tiap kali bawak mak aku beli barang keperluan harian.
Dua minggu lepas aku balik kampung,dan dalam perjalanan balik kat area Kuala Krau Pahang menuju ke tol masuk ke LPT berhampiran Sanggang aku follow satu kereta Saga LMST oren.
Kat cermin belakang ada sticker besar bertulisan J.E.R……. dan yang selebihnya aku tak nampak sebab ditampal dengan sticker hitam.
Pelik jugak aku,tak pernah pulak aku jumpa jenama barang resing macam tu.J’S Racing aku tau la,tapi ejaannya J.E.R.JERMAN kot?Aku follow kereta tu pelan-pelan sebab jalan antara Jerantut-Temerloh ni biasa jugak eksiden kes potong tak lepas.Tak boleh tahan sabar punya pasal,aku potong jugak kereta tu sebab boleh tahan ‘bercinta’ juga kalu nak follow pakcik Saga LMST tu.Ngam pulak tu,line pun clear.
Sambil potong aku toleh kat kereta tadi,nampaklah seorang lelaki dalam umur lewat 30an dengan keluarganya penuh satu kereta dan bila aku jeling bawah lagi maka ternampaklah sticker besar bertulisan Beras Cap Jering!

Oooooo….patut la kat belakang tutup dengan sticker hitam.Segan ye?Haha!Nasib badan la bang kalau dah pakai kereta kompeni.