Isnin, 17 Disember 2012

One X Siap Juga Akhirnya…

Aku baru je balik dari pusat servis HTC ambik phone wife aku sebab tak boleh tahan sabar lagi dah.Mujur dah siap.

Ceritanya macam ni,19 November 2011 aku hantar repair phone wife aku kat SiS Distribution Wisma Prosper Kelana Jaya(dulu dikenali dengan nama Wisma GoodYear).Kata customer service personnel kat situ tiga hingga lima hari boleh siap dan diorang akan call/SMS.Dalam form servis pun ada tulis expecting date siap 21 November 2011.Tapi takpelah,aku bagi masa sampai Jumaat(23 November 2011).Tapi sebelum tu aku call dulu nombor 1300-88-8482 untuk service enquiry status.

Sorang amoi yang pelat Chinese bahasa Inggeris dia jawab call aku.Bila dia semak katanya masih belum siap.27 November aku dapat SMS katanya pending for replacement unit.Aku tunggu lagi sampai 5 Disember dan pagi tu aku call dulu sebab malas nak redah pegi Kelana Jaya dengan sia-sia.

Malangnya tak siap juga.Aku dah agak panas hati,tambah lagi bila wife aku asyik tanya bila phone nak siap.Hari ni dah 17 Disember diorang pun takde call/SMS jugak,maka aku nekad pergi juga ke Wisma Prosper.Nasib baik dah siap.

Dalam form report ni katanya repair recommendationnya rebuild device,tapi aku tak taulah ape benda tu.Unit serial number masih sama,yang berubah cuma IMEI number.Sebelum balik,aku masuk sim dan check dulu displaynya dengan buka menu Notes,amik Draw dan conteng-conteng kat semua kawasan skrin.

So,siapa-siapa yang menggunakan HTC dibawah jaminan SiS Distribution,terus saja walk in service di tingkat 2 Wisma Prosper Kelana Jaya.Walaupun diorang kata akan beritahu bila siap,cukup lima hari bekerja terus je pergi sana collect barang walaupun takde pemberitahuan.Tak payah tunggu sampai dekat sebulan macam aku.

Memula aku nak hantar servis dulu lagi naya,hantar pergi DiGi kat tempat aku beli,diorang suruh pergi DiGi besar kat Sunway.Hantar Sunway diorang cakap tak pandai repair hardware.Lepas tu suggest pergi SiS Distribution yang dah lama tutup kat Temasya Industrial Park.Penyudahnya tetap ke HQ SiS Distribution Kelana Jaya.Penat+marah beb.

Sebulan tunggu bermakna RM68 bil Internet Mobile DiGi terbazir!