Isnin, 17 Disember 2012

Pesta Jualan Buku Big Bad Wolf

Sabtu lepas aku diajak wife aku pergi pesta buku Big Bad Wolf kat MIECC,katanya nak bawa adik-adik dia berjalan sempena cuti sekolah ni.Asalnya aku malas sebab aku ni tak suka harung jalan sesak,tapi memandangkan aku ada Waze Navigation,perjalanan menjadi sangat lancar walaupun jalan masuk ke Mine’s sesak yang amat.

Tapi Waze memang smart.Aku tak masuk jalan masuk utama,aku sengaja menyesatkan diri lalu celah-celah taman perumahan.Hasilnya parking senang dapat (RM5 per entry) walaupun agak kena menapak sikit.Yang masuk ikut main entry aku rasa mau setengah jam buang masa kat situ je.Parking dalam Mine’s pun dah tentu full.

Pesta buku Big Bad Wolf memang besar,ada lebih 3 juta buku(mengikut website diorang la) dengan diskaun antara 75%-95%.Rata-rata yang datang kesitu memang borong sakan aku tengok.Semua pakai kotak.

Genre yang menarik perhatian aku sudah tentu genre sejarah/military tapi apakan daya dana sangat terhad.Banyak buku-buku yang aku rasa nak beli tapi kekangan bajet yang menjadi penghalang.Apa yang aku perhatikan,ada empat meja yang menyediakan buku-buku berkaitan sejarah/military tapi tak berapa nak lengkap sebenarnya.

Aku cadang nak cari buku lengkap tentang tanks tapi tak ada.Maka,aku memilih buku Weapons of World War II yang agak lengkap berkenaan senjata infantri,APV,tanks,kapal terbang dan kapal perang.Harganya cuma RM10 selepas diskaun.

Buku kedua yang aku beli ialah The Art of Beowulf dengan harga RM8.Memang berlambak buku ni,kat memana meja pun ada.Sebenarnya hati aku berkenan kat buku Lost Treasure,tapi duit memang tak cukup langsung.Pandai diorang ni,buat pesta buku time gaji aku dah nak kering.

Selebihnya aku cuma cuci mata dengan adik ipar aku,meronda ke semua meja.Ada bajet dalam RM300 memang serius puas hati memborong.Kalau taknak semak kepala harung jalan sesak,sila pergi pukul 2-3 pagi sebab ada hari-hari tertentu diorang buka 24hrs.Sampai 23 Disember je tau.

Semak informasi di sini.

Ni antara gambar-gambar suasana di MIECC Sabtu lepas:

 

IMAG0570

 

Tak tau apa motif dua bijik Lamborghini ni.Cabutan bertuah kot,haha!

IMAG0571

IMAG0575

IMAG0576_BURST001

 

Enter frame sikit ibu dan Dhia Fatheeya,heee!

IMAG0577

IMAG0579

IMAG0580