Selasa, 14 Mei 2013

Vios J => GT Street Sudah Siap!

Akhirnya hampir lengkap juga projek dugong “J”amban ni.Banyak sangat sambungan sebab banyak fasa.Gila ke apa nak henjut sekaligus,lain la kalau adik aku kerja runner spare part.Daripada spesifikasi versi ‘J' manual,kerja-kerja menyamar sebagai versi yang powiiirrr sikit dahpun siap.
Macam ni la rupa asal dia,umpama tak pakai seluar.

IMG_4584
Gambar pinjam dari carsifu.com
Selepas pakai seluar dan kasut baru,baru la senonoh sikit:
IMAG1019
IMAG1020
IMAG1022
IMAG1023
IMAG1024

Kos yang terlibat:
Bodykit GT Street : RM1000
Emblem GT Street : RM80
Improve Adjustable : RM1650

Sebenarnya ada beberapa lagi penambahbaikan termasuk pemasangan foglamp,piping ekzos lengkap daripada extractor dan juga intake filter K&N.Berapa duit lagi yang keluar aku tak tau.

Kalau mahal pun bukan duit aku,hahaha!

** Vios diatas mengalami kemalangan akibat terbabas di kilometer 121 Lebuhraya Pantai Timur arah Kuantan pada 22 Februari 2015.Faktor kemalangan adalah disebabkan driver mengantuk..bukan disebabkan faktor modifikasi,cuaca atau keadaan jalanraya.
Masa kejadian,cuaca cerah,tapi faham-faham jelah highway LPT ni,boring nak mampus.Asal mata cerah pun boleh jadi layu.Walaupun kereta ni bukan kereta aku,aku sedih juga sebab aku tau macamana tuan dia jaga.Apapun kereta yang rosak boleh diclaim insuran,nyawa lebih penting.
Alhamdulillah semua penumpang selamat...
Lepas dua eksiden minor dan satu eksiden major dalam tempoh dua tahun,mak aku suruh jual kereta ni,cari kereta lain.Dia suruh pakai Altezza.....