Sabtu, 3 Ogos 2013

Bebelan Sebelum Hari Raya

Hari ni hari menjaga anak.Entah kenapa hari ni anak aku agak terlebih hyper dgn menumpahkan bedak dan mineral oil.Mungkin sebab ada makciknya,so dia tunjuklah perangai dia.Satu lagi yang tak seronok,badan dia dah tak wangi walaupun baru je mandi.
Selain tu,aku menyemak semula list blog yang aku letakkan pada senarai blogger updates.Adalah sangat menyedihkan dimana lebih 60% blogger dah mula menunjukkan tanda-tanda jemu menulis dan kehilangan excitement terhadap penulisan blog.Sayang sekali,sebahagiannya mempunyai ribuan follower.Ada yang satu zaman dengan blog5zal ni,mencanak-canak naik,lepas tu senyap tanpa berita.
Walaupun masih ada sebutir dua blog yang masih 'gagah' mengemaskini entri,aku terpaksa remove satu dari blogger update list ni sebab kerapkali menghidangkan entri yang tak sama dengan tajuk semata-mata untuk menarik minat pembaca ke blognya.Aku rasa tertipu setiap kali buka entrinya.
Itukah yang dinamakan SEO?
Bagi aku,entri pasal pergi pasar beli ikan lagi bagus daripada menghidangkan pembaca dengan penulisan yang tidak berintegriti.Jangan takut tengok statistik pageview yang menurun.Jadi diri sendiri dan paling utama,hidangkan pembaca dengan sesuatu yang ilmiah walaupun jarang dapat menulis.
Baiklah,bulan puasa ni kena lebihkan sabar ya?Tak elok marah-marah.
Di kesempatan ni aku selaku penulis blog5zal ni mengucapkan selamat hari raya Aidilfitri kepada semua pembaca dan pengikut setia blog5zal,selamat memandu pulang kekampung,mohon maaf andaikata tersinggung dengan penulisan jujur aku dan akhir sekali cari nilai yang baik dalam diri anda dan bimbinglah orang lain untuk kebaikan semua.
Trimas!