Khamis, 3 Oktober 2013

Adoyai Demak DTM 150

Demak DTM 150.

"Sayanglah damak,getah sumpitan,menyumpit burung didalam hutaannnn!...."

Damak ngan Demak bunyi lebih kurang je kan?Hehehe!
Motor ni adik aku beli lama dah,lebih kurang sebulan la kot.Macamana dia boleh beli motor ni aku pun tak tau lah.Taste adik aku yang sorang lagi ni memang lain macam sikit.Kategori apa moto ni ek?Urban motocross?
Mustahil la kalau aku tak try walaupun motorsikal famili motorcross ni bukan selera aku.Aku yang berketinggian 172 cm terjengket sikit untuk celapak diatas kusyen motor ni.Review ni aku buat sikit-sikit jelah eh,sebab testing tak lama.Motor ni berat.Kalau rasa diri tu rendah,tak payahlah pakai motor ni.Kaki yang terjengket menyukarkan korang untuk bergerak.Motor ni pakai inverted fork bahagian depan dan monoshock belakang.
Test drive pulak.Meternya oklah,digital dengan latarbelakang lampu oren,tapi aku lupa ada takometer ke tidak.Agak fail disini ialah ketiadaan meter aras bahanapi.Payah juga tu.Disebabkan masa test tu motor baru keluar kedai,senang je enjinnya hidup.Bunyi boleh tahan garang.
Sistem gearnya standard motor klac tangan keluaran kilang,lima kelajuan.Elok tunggang motor ni pakai kasut,sebabnya jari kaki boleh robek tersangkut klip pedal gear yang agak tajam.Pickup ok la jugak,lagipun tak pernah aku tengok mat motor perah DTM ni serupa launching MotoGP.
Dari segi rupa keluaran kilang memang banyak yang perlu dibuang/ditukar.Lepas ambik dari kedai,reflektor depan dan belakang dahpun dicabut.Lepas tu cover disc belakang.Malam tadi aku tengok mudguard depan dah tukar lain,body sticker asal dan tak ada,side mirror ditukar dan cover kat hendal dibuang terus.

Rupa sebelum ditempek sticker tempahan.



















Selepas,nampak sweet sikit lahhhh!



















Pukul 11.30 malam tadi aku cabut awal,bermandi peluh tolong melayur stiker 3M pakai lighter!