Khamis, 3 Oktober 2013

ZX-10Rrrrroooaarr!




Harganya 12,199 pound di UK.
Di negara Malaysia yang serba aman ni harganya ialah RM86,900.00.

Motor ni takde siapa-siapa dalam keluarga aku yang beli.Aku post entri ni pun sebagai motivasi untuk mendapatkannya bila masanya tiba nanti,hehehe!
Beberapa tahun dulu aku cukup suka dengan Yamaha YZF-R1,sehinggalah aku dapat membelek BMW S1000RR kepunyaan seorang eksekutif kilang lama aku.Power betul BMW tu.Untuk kategori 1000cc,dialah kingnya.
Kemudian bermulalah zaman aku mula memandang serius kekuatan Kawasaki.Tipikal rider kapcai Malaysia,kat mana ranking Kawasaki?Second to none.Mostly lebih kenal Yamaha dan Honda.Last kapcainya aku pernah naik ialah Kawasaki K1.Boleh tahan laju walaupun rupa tak lawa langsung.
Berbalik kepada kategori 1000cc tadi,inilah lawan sebenar mesin BMW walaupun ada main tipu sikit tang cc.
Tonton video ni dulu.YZF R-1 memang lauk kalau main sprint.