Selasa, 10 Disember 2013

Renungan Sejenak


Tadi aku luangkan masa agak lama membelek inbox email Yahoo.Walaupun email utama aku pakai sekarang ialah Gmail,semua komen dalam blog aku ni akan masuk kedalam email Yahoo.Ada la satu dua email yang aku sempat reply awal,ada jugak yang dah hampir setahun baru aku sedar ada komen kat entri tu.Maaf lah ye?Ada tujuh ratus lebih entri yang berkemungkinan dibaca orang.
Sambil-sambil scroll inbox lama-lama,rupanya ada juga komen yang aku terlepas pandang.Bila aku baca semua komen-komen yang aku dapat,aku sedar yang tak semua penulisan aku diterima orang.Aku mengaku,ada fasa-fasa zaman berblogging aku yang agak keras dan agak semberono.Mostly entri-entri lama.
Terima kasih untuk semua yang menegur samada secara baik atau kasar.Semuanya adalah pembaca blog ni.Tak semua benda yang berlaku disekeliling kita ni boleh dikongsi sewenang-wenangnya.Apatah lagi andaikata ianya ditulis dengan skil yang rendah,barang pasti maksudnya akan disalahertikan.
Dalam masa kejarangan aku menulis entri ni,aku juga ada berfikir tentang hala tuju blog ni,apa matlamat sebenarnya.Dalam kebanyakan entri aku suka kongsi maklumat ilmiah,pengalaman dan sikit sebanyak penulisan buah fikiran yang tak berapa nak genius.
So,aku buat keputusan untuk mengekalkan penulisan pengalaman dan maklumat ilmiah sahaja berbanding ulasan atau luahan perasaan terhadap kebobrokan dunia sekeliling.Dikhuatiri ramai yang sakit hati dan menyumpah seranah.Tak semestinya apa yang baik itu betul pada masanya.
Diawal-awal aku berblogging dulu memang aku cuba menegur dunia sekeliling aku,malangnya orang kita sukar menerima perubahan.Tegar macam tunggul balak.Apapun aku akan kembali menulis benda yang aku arif sahaja.

*Hujan diluar pejabat mencurah-curah turun.Macamana aku nak pegi stesen bas nihhh??